Valparna är här

Det blev som jag anade igår. Valparna föddes i natt. Dixie var orolig och kunde inte somna och första valpen föddes 02.00 och sista valpen kom ut 06.30.
Det blev 6 stycken välskapta fina valpar och en som vi tyvärr fick ta bort direkt.
4 svarta tikar, 1 svart hane och 1 brun hane.
Alla mår bra och Dixie är mycket duktig med dem.

Det har inte blivit någon sömn alls för henne eller mig, men vi är glada ändå. Min mamma och Daniel var med som assistenter och hjälpte till med vägning m.m

Dem är alldeles underbara! Det är så fantastiskt att få vara med vid födseln.
Även Lucy låg nära och var stöd för Dixie. Hon var helt cool och störde ingenting.

Nu är vi alla lite möra.







Kommentarer
Postat av: Maja

åååh, en brun hane! Vill jag ju inte alls ha! guud så skoj :) GRATTIS!

2010-08-23 @ 10:05:18
URL: http://coociidog.se
Postat av: Gunmai o Liza

Superduper jättegrattis! Dom ser helt ljuvliga ut redan nu! Vad ni är duktiga, skönt med lite hjälp.

2010-08-23 @ 10:11:51
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS SYRRAN!!! önskar Soya och övriga i Lerberget

2010-08-23 @ 11:59:56
Postat av: Joachim Svinhufvud

Grattis ännu en gång.



Alla valparna verkar vara precis lagom tjocka och runda. Behöver du ett 40 meter långt valpstaket om någon vecka, så kan du låna vårt.

2010-08-23 @ 17:02:37
Postat av: Pernilla

Dom ser helt underbara ut!

Kan bara hålla med Joachim om att dom ser alldeles lagom ut!

Ska bli så kul att få följa med er på denna "resa"!



Kram från mig o Lusepudeln!

2010-08-23 @ 17:37:35
Postat av: Birgitta

Jätte stort grattis!

Ni är bara bäst på allt ni tar er för.

Kram!

2010-08-23 @ 19:23:26
URL: http://tilde-lovis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0