Växer så det knakar

Valparna blir större för varje minut känns det som.
Den tjocka lila tiken har gått upp 60 gram sedan igår morse. Och minstingen (gul tik) har gått upp 50 gram och gick om röd tik, så nu är röd tik minst, men även hon har gått upp 40 gram sedan igår, så det är inte dåligt.
Hanarna är väldigt jämnstora. Det skiljer endast 2 gram på dem.

Annars är det ju inte så mycket händelser i valplådan. De äter och sover, förrutom lila tik som bara äter =)

Jag var iväg med Lucy igår på kurs. tränade på kedjor med olika störningar. Jag kände mig rätt off eftersom det inte blivit mycket sömn de senaste dygnen. Men Lucy måste få sin tid, det är hon värd så duktig som hon har varit. Nästa vecka är det avslutning och då ska vi tävlingsträna med 3-5 minuter långa beteendekedjor.
Hu, Lucy som inte har lång uthållighet... Vi får se vad hon klarar =)
Det blir hårdträning i veckan i alla fall.

Tråkigt med vädret bara. Man blåser bort när man går ut och det kommer störtskurar med jämna mellanrum. Man kan väl säga att det är höst. Jag älskar höst, det brukar vara bra träningsväder när det är lite svalare men ändå ljust länge på kvällarna, men detta agustiväder som vi haft är inget kul. Lite för mycket av det goda.

Jag var ute med Dixie i natt. Vilket hemskt väder! När Dixie gick ut passade en mycket snabb Lucy på att smita in i valplådan och kolla av vilka som kommit till världen.
Hon ligger annars i sängen bredvid valplådan och har full koll ovan på vad som sker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0