Agilitymåndag

Jag och Lucy har varit på agility i kväll. Och innan dess hade jag mina två massagekunder Lukaz och Liza =)
Lucy fick passivitetsträna medan jag masserade de andra. Det gjorde hon bra!
Även agility gjorde hon super bra...... igen. Hon har inga bekymmer med några hinder. Idag tränade vi framförbyten, tidtagning i lång böjd tunnel (Lucys tid blev 1,03 sekunder), säcken och gungbrädan. Och som avslutning fick vi en liten men ganska knepig bana.
Jag är mycket nöjd med min vovve!

Imorgon är det rallylydnad, men jag tror det blir min andra Dixie vovve som får gå på den kursen imorgon. Hon behöver ju något.

I eftermiddags ägnade jag mig åt att göra hundgodis. Jag hade köpt fryst oxkött på Zawiccas förra veckan som jag sedan skär i små bitar och torkar i ugnen. Sen fryser jag in det i små påsar och det varar länge.
Det är hur bra som helst! 100% rent kött som Zarah fixar från restauranger som de skär bort från de finaste bitarna. Perfekt till hundarna.
Jag har helt slutat ge mina hundar "torra leversnittar" eller "frolic". (Inte för att jag gett det förrut, men det har väl fungerat som "promenadgodis")
De innehåller alldeles för mycket konstiga ämne och för mycket salt och socker. Det känns inte bra.
Lucy fick provsmaka i kväll på agilityn och hon ger högt betyg!

På onsdag kommer äntligen Daniel hem! Det ska bli skönt att ha honom hemma lite,även om jag tycker at det funkat bra i höst.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Lusepudlarna tackar så mycket för massage, har märkts på dom idag att det gjorde nytta, fulla med bus :o) Härliga bilder det blev när du äntligen fick med dig kameran!

2010-12-21 @ 19:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0