Lördagsspår

Mer snö har kommit och det bara fortsätter. Vårt spår med spårgruppen blev inställt idag, men jag hade redan hunnit berätta det för
Dixie igår att vi skulle spåra och det hade hon inte glömt idag. Hon har varit som en igel på mig hela morgonen och "tjatat".
Så det var bara för mig att gå ut och lägga spår i vår lilla skog som ligger 400 meter bort.
Dixie fick ett spår och Lucy fick ett.

Dixie började. Hon var lite för taggad, precis som hon alltid är när hon vet vad hon ska göra. Men hon tog 6 av åtta pinnar. Hon fick träna på att ta upp pinnarna hon hittade.

Sen var det Lucy. Och här har vi stjärnan idag! Hon var också taggad och började spåra hela vägen från huset och sen i spåret tog hon varenda pinne! Åtta pinnar av åtta möjliga! Eftersom det är snö så ser jag precis var jag gått och hon spårade varenda fotsteg! Det var väldigt kul eftersom hon innan inte alls verkat förstå detta med spår. Jag hoppas att poletten trillade ner idag och att hon i fortsätter såhär. Hon markerade också alla pinnar fint och fick också plocka upp alla.

Igår storhandlade jag på Zawiccas och i julklapp fick hundarna varsitt fryst lammben som de nu ligger och tuggar på. Jag hoppas de kan vara trötta sen så jag kan fixa allt som ska fixas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0