Bra och dåligt

Det som är dåligt just nu är att jag har väldigt ont i stämbanden efter kvällens kurs. Det gör ont och känns svullet.
Hm... Har googlat lite på vad man ska göra och alla råd säger att man ska vara tyst. Men det är ju inte det lättaste och hur länge ska man vara det? Nä, det känns jobbigt.

Det som är bra just nu är att Dixie hade en otrolig arbetsglädje ikväll och för första gången gjorde hon en snygg fjärrdirrigering precis som jag vill ha den med "låsta bakben" och det var fart men ändå koncentration.
Superhunden!!!!
Och dessutom har vi även lyckats med HELA lydnadsklass 2 apporteringen precis som jag vill ha den. Delarna har varit bra innan, men idag provade vi hela momentet och det satt där det skulle. Det är också första gången som hon gör hela momentet helt korrekt. Sitta kvar när apporten kastas, full fart ut, gripa direkt, galopp in, rak ingång till fotposition och släppa på "loss"
Jag är super stolt!

Får vi bara till platsliggningen så kommer vi ta alla lydnadsklasser utan problem. I klass 2 är det bara inkallning med ställande som vi inte har påbörjat, allt annat går som en dans.
Jag vill så gärna upp i klass 2. Det är så många roliga moment där. Men men, det är som det är just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0