En sekunds lugn

Just nu sover alla tre. Då får man passa på att göra saker som man inte kan göra annars.
Det har varit en cirkus denna morgon. När det ska serveras frukost till varje hund så måste man passa de små så att de får i sig sitt eget foder. Och givetvis så vill de bara ha varandras mat. Men efter en stund har de fått i sig sina egna portioner. Lucy är helt hopplös när det vankas mat, vrålhungrig ALLTID och äter fort upp sin egen för att sedan försöka komma åt alla andras. De är alldeles för snälla mot henne och låter henne äta deras mat. Alltså måste jag vara där och passa henne och när hon inte lyckas få mat blir hon missnöjd och tjuter. Jaja, det ordnar sig nog =)
Jag ser ändå positivt på hennes matglädje eftersom hon troligtvis kommer bli lättränad då =)

Sedan har de haft brottningsmatcher. Dixie och Blanca turas om att brottas med valpen, men då får aldrig valpen vila och då måste jag återigen rycka in och lugna ner det hela. Oftast räcker det med att jag sätter mig hos henne så somnar hon direkt. När sedan valpen somnat, måste jag passa Blanca som försöker väcka henne för mer lek.
Ja, det är lite av ett heltidsjobb just nu =)

För sedan ska alla ut med jämna mellanrum och då går jag med dem olika omgångar. När jag varit ute med de små så tar jag Dixie för en längre runda. Och idag blev det freestyleträning för hennes del. Det tyckte hon var roligt och duktig var hon fast det var jobbig och isig snö som underlag.

Igår beställde jag en ny Tv. En stor fet plattis blev det. Men har ingenstans att ha den, då den tv-bänken vi har nu bara är gjort för tjockTv. Så vi får köpa ny tv-bänk också. Tur att Daniel jobbar på IKEA så vi får rabatt =)

Nu får jag fortsätta med mitt riktiga heltidsjobb tills det andra vaknar igen =)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul att ni tränar freestyle, då kan ni kanske anmäla er till en viss tävling i Oxie nu till våren!

Birgitta

2010-02-24 @ 19:32:38
URL: http://tilde-lovis.se
Postat av: Maja

Haha, nej det är bara lite omväxling. Var inne och kollade, men kunde inte hitta att Oxie ska ha någon tävling till våren. Ska kolla vidare....

2010-02-25 @ 18:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0