Fullt upp

Ja, helgen har minst sagt varit händelserik. I fredags kom Blanca och leken var i full gång efter 5 sekunder. Lite senare kom även Daniels mamma och hennes nya kille hit.
Lucy och Blanca leker oavbrutet och jag får gå in och bryta dem ibland eftersom dem inte kan avgöra när det är dags för vila. Dixie hjälper mig också. När det blir för vilt kommer hon och ställer sig mellan dem och försöker få dem lite lugna.
På lördagen skulle jag och Daniel på inflyttningsfest och körde alla tre hundarna hem till mina föräldrar och till Selma. Blanca blir otroligt åksjuk i bilen och hade kräkt ner hela buren, så det fick bli sanering av henne och buren först. 
Men annars gick det bra med alla fyra, förrutom att stackars Blanca har mycket svårt med av-och-på-knappen. Hon har mycket svårt att varva ner och man får sitta med henne länge länge länge. Dixie, Selma och även Lucy är mycket duktiga på att koppla av mellan varven.

Så för att Blanca ska överleva veckan så fick hon stanna kvar i Landskrona. Jag tog barbeterna hem och min bror tog hem Selma till sig. Då kunde äntligen Blanca koppla av. Ja, det är inte lätt när det blir för mycket av det goda.

Idag började dagen med att Daniel satte på tv:n kl 06.00 för att titta på Hockey. Men han somnade lika fort igen så jag fick ligga och lyssna på matchen som jag inte hade lust med.
Sen var det dags att köra till veterinär Carin för att vaccinera Lucy. Dixie skulle också få sin sista lepto-spruta.
Det var inte det bästa vädret att ge sig ut i. Snön blåste överallt och vägarna var helt täcka på vissa ställen. Som tur var så var det många andra förnufftiga människor som valt att stanna hemma, så det var inte så mycket trafik ute.

Lucy var mycket glad hos veterinären och ville kela med alla och så fick hon ju godis när hon var duktig och då blev det ännu trevligare. Hon märkte inte att hon fick någon spruta. 
Dixie gick och la sig på golvet och när det var hennes tur försökte Carin ge godis till Dixie också, men hon fick en blick som sa:
"Mig behöver du inte fjäska för, ta sprutan så vi kan komma härifrån nångång"
Och Carin tog sprutan och så kunde vi gå hem.

Nu ska jag hinna med mitt jobb hade jag tänkt. Måste passa på medan de sover =) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0