Härlig dag

Idag har vi haft sol och blå himmel och det var riktigt skönt att vara ute.
När lusen sov gick jag och Dixie långrunda och lekte i vår numera vita dal. Vi har inte kunnat vara där så mycket under vintern eftersom där är fullt med skolor och dagis som åker pulka i den otroligt branta och långa backen.
Men idag var där "ledigt" och då passade vi på att ta ett ordentligt vinterbus.

Hoppas solen värmde så lite snö smälte i alla fall.
Har glömt att berätta det, men häromdagen då jag var ute och gick så halkade jag på en isfläck och trillade. Man blir alltid lika paff när sånt händer och det första man gör är att resa sig upp så fort som möjligt och hoppas att ingen såg.
Men nu var jag ju inte ensam, utan jag hade lilla Lucy med mig och när jag for i backen så blev hon rädd och skrek. Och det skriket väckte mångas uppmärksamhet och helt plötsligt såg alla att jag låg på marken och kravlade =/
Men man får väl bjuda på sånt ibland =)
Jag hoppas i alla fall verkligen att våren ska komma snart!

Idag har jag introducerat targetplattan för den lilla och redan i första passet så ställde hon sig på den.
Har även kammat och rensat öron idag. Det var väl ingen direkt hit med att dra loss håren ur öronen, men det är nödvändigt.

Ikväll blir det vin och mat hemma hos Hanna och Mattias.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0