Helg

Fint väder idag, men kallt som vanligt.
Lucy försöker nu lägga sig nära Dixie när hon ska sova, men Dixie är inte helt bekväm med det ännu, så hon går därifrån. I morse hittade jag Dixie i vår (hundfria) säng där hon låg och sov.
Hon måste ha tänkt att "i sängen är det i alla fall hund/valpfritt" =)

Lucy härjar rundor och tycker livet leker. Hon har lärt sig sitta innan jag ställer ner matskålen. Innan har hon hoppat och skällt och varit alldeles vild när det vankas mat.

Igår var jag tvungen att gå ut och handla lite och då byggde jag en bur av kompostnät som Lucy fick vara i så att hon inte biter sönder sladdar eller något sånt. När jag kom hem 10 min senare hade hon dock lyckats ta sig ur buren och låg och sov innanför dörren.

När hon vaknar tänkte jag vi skulle börja med lite targetträning.

Senare ska vi bege oss ut för lite miljöträning.


Här sitter hon i snön. 10 veckor gammal blir hon idag


Det var verkligen roligt att jaga Dixies koppel =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0