Och så var det måndag igen.

Här är det fullt ös hela tiden. I helgen har vi varit i Landskrona och hälsat på hon mina föräldrar och min bror. Lucy fann sig även där omedelbart. Hon äter och leker och sover även fast det är helt ny plats.
Hon är helt underbar valp och jag njuter varje sekund av henne. Nyfiken på allt och kelar med allt och alla.

Annat vi har gjort i helgen är att tränat på att åka hiss. Hälsat på kanin och ankor som hon tyckte var intressant.
Smakat på 1 miljon saker och fått lite hanteringsträning.
När vi skulle klippa klor så somnade hon samtidigt och när hon sover så kan inget väcka henne. Jag skulle ge henne en korvbit för att hon var duktig, men inte ens det kunde väcka henne =)

Igår var också första gången som Dixie lekte med henne. De sprang som tokar och jagade varandra och hade jätte roligt. Dem har också börjat ligga ihop så smått. Lucy följer Dixie varje steg hon tar och det har verkligen blivit hennes förebild.

Jag har börjat träna lite smått. Namnbetingning och handtarget och förstärker ligg och backa beteende.
Men hon är bara koncentrerad i några sekunder, sedan har hon annat att sköta.
Just nu hjälper hon mig med att ta itu med pappersinsamlingen =)

Dixie får egen mattetid. Vi går ut själva och tränar och promenerar. Jag vill inte att de ska bli för beroende av varandra, utan de ska klara vara ensamma hemma helt själva och de ska också klara att gå ut utan varandra.
Dessutom så behöver Dixie långa rundor och valpen mycket korta.

Senare idag ska jag prova att lämna Lucy helt själv en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0