Veterinärbesiktning

Idag var Lucy hos veterinären för första gången. Vi skulle göra en svensk veterinärbesiktning bland annat för försäkringsbolagets skull.
Allt gick bra och lilla lusen skötte sig och passade också på att leka med veterinären.

Vi har även gjort besök på kontoret i Landskrona. Där var det mycket att undersöka. Lucy gick in i alla rum och kollade mycket nogrant av allting. Detta var även första mötet med Selma. Selma var inte hemma i helgen, men hon hade känt att det varit någon ny i hennes hus, så hon var mycket nyfiken på vem den nya var.
Först blev Selma glad och lekte med Lucy, men efter ett tag gick hon in i sin stela roll och fräste åt henne. Då lät Lucy henne vara och lekte med alla människor istället.

Hon börjar få lite mer koncentration. Nu kan hon vara koncentrerad 20 sekunder istället för 5 sekunder =)
Targethand är hon duktig på och snurra börjar hon också få kläm på.
Lyssna till namnet fungerar om det inte är något annat som stör. Dixie är mycket duktig när jag klickertränar med Lucy. Hon får ligga plats och vänta och hon förstår att det inte är hennes klick då.

Dixie har fått göra sin sökövning idag. Hon var verkligen taggad. Nu gömmer jag hennes sökrulle så svårt jag kan och hon anstränger sig verkligen för att hitta den. Hon ger inte upp, utan söker av varje centimeter av rummet tills hon hittar sin rulle. Och när hon hittar den levererar hon den genast till mig =)
Och hon får mycket störningsträning i form av liten vild valp som springer mellan benen på henne hela tiden. Men det bryr hon sig inte det minsta om.

Deras lekar börjar bli täta och vilda. Jag vågar inte släppa dem lösa ute, Dixie leker för vilt och jag är så rädd att det bryts något litet ben eller att annan skada ska uppstå. Men snart blir hon stor och då kan dem härja fritt.

I eftermiddag blir det lite hanteringträning.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0