7:e januari

Känner mig lite vissen idag. Skönt att jag har jobbet hemma så jag slipper gå ut. Det är otroligt mycket att göra på jobbet just nu och det finns absolut inga jobbfria dagar fram tills vi åker nästa vecka. Men pauser måste man ta för att inte bli överansträngd i sin "plock-arm".
Tiden kryper fram just nu. Allt går så långsamt, men det är typiskt januari. En seg månad där det i vanliga fall inte finns något kul som händer förrutom denna januari då det händer massa kul saker för oss =)

Idag och imorgon är det utställning i Göteborg och vi hoppas verkligen det blir championat även till Dixies syster Soya idag! Dessutom är det utställningsdebut för brorsan Aramis och Karin också idag och där håller vi också tummarna! Och övriga önskar vi naturligtvis också lycka till!

Dixie har fått ett litet träningspass idag. Jag vill bara att det kalla vädret ska försvinna så vi får tillbaka lite motivation att träna utomhus. Nu är det bara kallt och stelt och man fryser direkt. Blir inga bra träningspass då.
Idag blev det i alla fall ett inomhuspass som det brukar bli. Och idag blev det ett framsteg i inkallningen med den nya ingången. Första gången hon klarade göra den korrekta ingången från galopp. BRA!!!

Fotgåendet känns oförskämt bra, nästan för bra så jag inte vet om det kommer hålla i sig i framtiden. Något som jag inte gillar och som jag borde gilla är att Dixie erbjuder sitt snygga fotgående ute på vanliga promenader när vi inte tränar. Hon kommer hela tiden in till min sida och går sitt fina fotgående och glor på mig. Jag tycker istället hon kan ta vara på sina promenader och lukta och kissa och göra sånt hon inte får göra på träningar. Men samtidigt är det ju mycket positivt att hon själv vill jobba och tränar sin egen uthållighet. 

Igår berättade jag för Selma och Dixie att det snart kommer en lillasyster till dem. Båda lägger huvudena på sne och undrar vad jag säger.
Selma är inne i sin skendräktighet och piper och bäddar överallt. Hoppas det snart går över. Dixie kommer väl in i sin skendräktighet nästa vecka, men hon håller inte på som Selma. Däremot brukar hon äta dåligt, så vi vad som händer.

Jag har en idé om att göra en liten film som jag kan lägga ut i bloggen och på hemsidan. Och då är det bäst man tar hjälp av en filmexpert- Syster!
Hoppas vi båda har tid någon helg att sätta ihop något, för jag har fått en så bra idé. Säger inte vad, men det kommer handla om Dixie =)

Nu får det vara slut på filosofierna för idag.


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0