Blir ett litet inlägg ikväll också

Blev klar idag med jobbet som det har varit så stressigt med. Och jag hade tänkt åka till Landskrona för att lämna jobbet och hämta nytt jobb. Men till och med jag insåg att det inte var klokt att ge sig ut på vägarna i snöstormen som drog in ordentligt i eftermiddags.
Istället fick jag en ledig eftermiddag och det var ganska skönt eftersom jag inte känner mig så bra. Halsen och stämbanden gör fortfarande ont.

Jag fick i alla fall gjort en del saker här hemma. Hann bland annat fixa en försäkring till den nye.
Och så blev det träning med min bästa Dixie.
Har kört många pass av "hoppstå" och jag är supernöjd med det jag ser.

Jag har råkat belöna ännu ett felaktigt beteende i vår inkallning. Förut har vi haft problemet att hon gör ett hopp mot mig innan hon sätter sig i utgångsposition.
Men på senare tid när jag valde att lära om, så har det sett mycket fint ut. Men nu har jag omedvetet fått med att Dixie (i full fart) får in en tackling plus att hon alltid trampar på min fot =/
Haha, ja vem har sagt att det är lätt att få det perfekt. Men nu är jag medveten om det och får helt enkelt göra upp en ny plan. Det ska inte vara så himla svårt att få bort hoppas jag. Hon får inga klick om hon rör vid mig helt enkelt.

Apportering har det också blivit idag och både 1:ans och 2:ans apporteringar är så fina nu. När hon har apport i munnen så gör hon inkallningsingången hur fin som helst, då har hon inte tid med några tacklingar =)
Hon är verkligen rolig att träna =)
Nu har jag väl snart gjort alla inlärningstabbar, så förmodligen blir det ännu lättare med det nya lilla stjärnskottet.

Ikväll har Dixie fått leka av sig i snön tillsammans med Dolly. De har brottats och jagat varandra tills båda var helt vita av snö.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0