Hemma

Igår körde vi hem från Norrköping. Det var lugnt på vägen.
Vi hann bara in för att lämna väskorna innan det var släktträff på Helsingborgs LASERDOME!
Jag var ganska skrptiskt till det, men eftersom jag aldrig hade provat så fick jag ge det en chans. Och det var tur att jag gjorde det, för attans så roligt det var! Det var män mot kvinnor och vi kvinnor tog hem en storseger! utklassning skulle man kunna kalla det.
Spela lacerdome ska jag absolut göra igen!

Det var så skönt att komma hem till mildare väder och mark utan snö. Men den lyckan varade inte länge, för imorse började snön falla igen. Jag är trött på snö nu och vill bara ha vår. Tänkte gå ut och träna LK 2 apporten, men det går inte i snön.

Istället blev det inomhus träning med Dixie. Vi började med lådan. Dixie kan 4 saker med lådan nu. Ingen på kommando ännu. Hon kan gå i med alla fyra tassar i lådan, hon kan gå i med två baktassar och har börjat förstå att hon ska gå runt med framtassarna fast baktassarna fortfarande är kvar i lådan, hon kan stå med alla fyra tassar ovanpå lådan, hon kan stå med två framtassar på lådan och gå 1,5 varv med baktassarna självständigt.

Sen tränade vi på vänd (vända 180 grader och backa tillbaka mot mig) och även lite lydnad, springa ut från mig och sätta sig på avstånd, apportering med ingång.
Ett underbart träningspass fick vi till! Jag är nöjd med allt.

Vi sliter även med bakdelskontrollen i inkallningen. Det är tufft eftersom jag har valt att lära om ingången i inkallningen för några veckor sedan. Och eftersom vi gjort på ett sätt i mer än ett år, är det ganska svårt att sedan göra något annat. Men det är klockrent på kortare avstånd. Nu ska vi bara förlänga avståndet successivt.
Skam den som ger sig! =)

Några bilder från isvandringen:


Dixie springer mellan sin flock. Hon vill gärna att alla ska gå ihop =)


"Kommer du matte?"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0