lilla ljuset i mörkret

Mitt i allt elände idag så finns min solstråle Dixie som alltid är så go och glad.
Hon får mig alltid att le, så det är tur att hon alltid finns vid min sida.

Det var ju lydnadsträning ikväll och jag var väl inte så himla sugen på det egentligen, med tanke på allt idag. Men
Dixie ska inte drabbas för det här, så vi åkte dit och det var väl tur.
För hon gjorde mig så glad på träningen. Hela hon var glad och fick mig på andra tankar.

Hennes hoppstå fungerade även på annan mark, hopp-sitt gick jätte fint (ibland lär hon sig lite för fort så jag inte hinner med) Och mellan momenten sprang vi lite agility, tunnlar och hopp och slalom.

Platsliggningen var lite blandad idag. Hon klarade av några svåra störningar, men efter att hon hade legat jätte länge så blev det högljudda protester, jag riktigt hörde hur hon sa "Nu har jag legat här jätte länge och det är fruktansvärt tråkigt, nu vill jag göra något annat"
Mycket egna åsikter har hon den lilla damen =)

Det är nog nästan bestämt nu vilken valp vi tar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0