Måndag

Ja, imorse var vi hos veterinären och tog blodprov och vaccinerade mot leptospiros. Dixie försökte först gömma sig bakom mig, men när veterinären kommer fram så sitter hon snällt utan protester eller flyktförsök.
Nu är det bara att vänta på resultatet. Det ska tydligen skickas till England så det kunde ta ca 2 veckor.

Sedan har jag försökt jobba som en galning. Har så mycket att jag nog kommer bli tvungen att jobba in på nätterna nu. På fredag ska det vara klart.

Men oavsett hur mycket jag har på jobbet så finns det alltid tid för hund. Dixie har idag fått lite inomhusträning i form av sök och apportering av olika föremål. Först la jag ut olika saker en och en som hon sedan fick springa och hämta med rätta avlämnande och ingång. Sedan la jag ut många föremål samtidigt och så fick hon hämta en i taget. Första gången var det lite klurigt för henne då hon ville ta alla samtidigt, men sedan gick det hur fint som helst. Och hon har en jäkla fart även här inne. Hon rivstartar på mitt kommando och galopperar tillbaka och sätter sig snyggt vid sidan med sitt föremål. Hon har fått apportera olika material på sina föremål. Plast, läder, tyg, trä och det börjar verkligen bli dags att träna mer med metall. Hundar brukar inte tycka om att ha metall i munnen, så det får verkligen tränas från grunden.

Sen gömde jag föremål på det svåraste ställena jag kunde komma på och hon hittar dem alltid =)

Det har inte blivit något spår eller sök i skogen på länge pga det kalla och snöiga vädret. Men jag hoppas verkligen att det smälter snart för både jag och Dixie längtar efter den biten också.
Jag är mycket trött på snön. Men och andra sidan så tycker jag inte om lera och sjödränkta gräsmattor heller.
Så snön är kanske ändå att föredra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0