Bara jobb

Jobbar hela veckan. Lite molnigt väder idag som omväxling men fortfarande 28 grader här just nu.
Helst längtar jag bara ut till stugan, men det fick bli Helsingborg hela denna veckan.
Har haft kurser varje kväll och då är det lättare att sköta all planering från min dator här hemma.

Imorgon åker Daniel till Norrköping med min bil. Hur ska jag klara mig utan den?

På lördag ska jag på min kusinbarns dop och tyvärr ser vädret inte lovande ut just den dagen. Men det blir nog bra ändå.

Lite hundträning hinner vi också med. Igår kväll gick jag ut och körde varsitt pass med tjejerna vid 22-tiden.
Dixie gick kanon bra i sitt pass. Hon kändes som sitt vanliga jag, koncentrerad, allert och snabb. Vi tränade rallylydnad fast utan skyltar. Bara moment.

Lucy är lite i sin egen värld i mellan åt. Hon fick träna på fokus och stanna kvar. Hon är lite störningskänslig när det kommer andra hundar. Så fort hon ser en hund så sätter hon sig ner och tittar på den i en evighet. Då glömmer hon helt bort att det var träning vi höll på med. Men det går ändå att avleda henne med lek och det är en bra grund.
Men när Dixie var i den åldern så var hon mycket värre och jag kunde knappt ha henne lös eftersom hon bara sprang rus så fort hon fick chansen.
Kan också minnas att Dixie var mer skällig i den åldern. Lucy skäller nästan aldrig och jag har fortfarande aldrig hört henne morra. Varken åt konstiga saker, i vaktningssyfte eller i lek. Men det lär hon sig nog med åldern.

Inomhus håller jag på att lära Lucy att stänga lådor (så som Dixie gör på filmen på min hemsida)
Bara två pass än så länge, men hon puttar redan med nosen på lådan flera gånger.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0