Inte som vanligt

Har haft ytterligare några lata dagar.
Igår var jag och syster på Liseberg hela dagen. Roligt för oss som är åkgalningar på allt =)

Dixie är INTE som vanligt. Hon vill inte leka med mig eller de andra hundarna. Igår kväll när jag skulle träna agilitykombination hopp + slalom ville hon inte hoppa fast hindret bara var 2 dm högt.
Hon springer inte i trädgården som hon alltid annars brukar göra.
Hon är helt enkelt inte sig själv.
Hon har blivit en mycket lugn och harmonisk hund som är ännu keligare än vanligt och är som ett plåster på mig hela tiden. Jag kan inte gå någonstans utan att hon följer efter och ska känna ständigt känna kroppskontakt.
Lucy tycker att hon har blivit skittråkig som inte vill leka som vanligt.

Detta kan bara betyda 3 saker. Dräktig, skendräktig eller sjuk. För det är minsann inte min vanliga hund.
Det känns som en evighet till ultraljudet. Just nu är jag mest orolig för att hon är sjuk.

Lucy har nu definitivt blivit trotsig tonåring. När jag kallar på henne så står hon bara och tittar för att någon sekund senare springa allt vad hon kan åt andra hållet. Full av bus.
Men det är sånt som ingår med en unghund.

Just nu så har jag alltså ingen hund som är normal =)
Bara Selma, men hennes "normala jag" är ett tråkigt jag. Hon fyller veteran (8 år) nästa vecka. Kanske vaknar hon till liv då? =) 

Igår när vi var i Göteborg och föräldrarna passade hundarna hade de tagit av halsbanden efter promenader så hundarna var ute utan halsband. I halsbanden sitter deras fästingbrickor. Alltså var dem utan fästingbrickor igår.
Och på kvällen hade Lucy en äcklig fästing på kinden.
Det blev stränga order att de inte fick ta av halsbanden i fortsättningen.

Ja, inte nog med det. Efter att vi kommit hem igår och jag skulle träna lite med hundarna så letade jag i kylen efter köttbullarna som jag köpt. Jag kunde inte hitta paketet och undrade om någon hade tagit dem.
Jodå, det visade sig att min mamma hade tagit alla köttbullarna och gett hundarna mitt på dagen för de såg så hungriga ut. Jag blev tokig på henne när hon berättade det. Och kan INTE förstå hur hon ens kan komma på tanken! Men det blev också stränga order om regler kring mina belöningar i fortsättningen.
Tur vi inte bor i samma hus jämt.





Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Det vet du väl hur det är med mammor, dom menar bara väl.....!

Det kanske är värmen som tar knäcken på Dixie, Pudlarna och katten! är helt utslagna på dagarna.

2010-07-14 @ 16:19:02
Postat av: Marie Lidblad

Klart Dixi är dräktig! Hurra! Hon visar verkligen tendenserna! Men det är alltid lika pirrigt inför ultraljudet!

Mammor vill alltid väl Maja! Kom ihåg det! Min mamma höll på att mata ihjäl mina hundar när hon skulle ha hand om dem i 1 vecka(många år sedan)

Kram Marie

2010-07-14 @ 19:50:59
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0