Träning

Ikväll har vi varit på träning. Det är egentligen Dixies lydnadskurs, men det blev Lucy som fick följa med.
Underbar kväll och lagom varmt och min lilla skrutt var himla duktig faktiskt.
Lekte mycket bra och hade bra aktivitetsnivå och klarade skifta mellan on/off . Hon fick också träna platsliggning i grupp för första gången och det gick väldigt bra. Hon såg lugn och trygg ut på sin plats.
För övrigt fick hon träna grunder som fokus, backa, bakdelskontroll och stanna.

Ikväll upptäckte jag att Dixie hade flytning. Det kan dem ha tre veckor efter parning och det är tre veckor imorgon.
Jag hoppas det är ett gott tecken. Men samtidigt vill jag inte skapa förhoppningar runt dessa tecken eller Dixies beteende. Tänk så besviken jag och alla andra som hoppas kommer bli om det visar sig vara tomt.
Det måste man vara beredd på.

Några bilder från förra veckan:


Daniel och Tilda bada med hundarna.


Vattenälskare


När det var som varmast sov Lucy i duschen


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Klart man skapar sig förhoppningar det går inte att undvika även om man ska vara förberedd på en tom mage.. skulle det bli så blir vi alla ledsna för er!

Vi är många som håller alla våra tummar o tassar att det ska finnas några små liv i magen!

Härliga sommarkort!

Messa när du är i sommarstugan så kommer vi o hälsar på!

2010-07-16 @ 19:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0