Tack

Tack för alla grattisar =)

Igår ägnade jag hela dagen åt hundarna. Det blev café och besök i hembygdsparken och vi avslutade med ett bad i havet.
Den som levde upp mest igår var Lucy. Hon blev kompis med alla getter och ville bli "kompis" med kaninerna och ankorna också, men de var inte så intresserade.
Kor är hon lite rädd för. Hon vill gärna ta en omväg när vi passerar dem.

Jag och Lucy var också ute på en kort joggingrunda. När vi går vanliga promenader så har hon svårt att anpassa tempot speciellt nu när hon har så höga bakben och då väljer hon ofta passgång. Men jag vill inte att hon ska bygga muskler i passgång utan i trav och därför får jag nu börja öka mitt tempo.
Men jag är imopnerad av henne hur duktig hon var när vi valde hennes tempo. Hon travade på vid min sida hela tiden fast hon inte hade koppel.

På stranden var hon vild av lycka. Som den sanna vattenhund hon är så kastar hon sig i så fort hon får chansen.
Hon dyker efter saker som ligger på botten. När hon kommer upp torkar hon sig genom att rulla sig i sanden. Efter det är hon inte alltför vacker. Blöt och sandig överallt.
Dixie och Selma valde att inte bada igår. Selma är väl rädd att bli dränkt av hulliganen om hon går i och Dixie känner nog också att det var lugnast på land.
Lucy tycker dem är tråkigast i världen just nu. Ingen vill leka med henne för tillfället =)


Idag har jag klippt Dixie i en mycket kort frisyr. Jag hade sparat pälsen ifall hon skulle gå tom så jag kunde ställa ut henne i höst, men nu har allt åkt av.
Väldigt skönt för oss båda!


Selma är bättre i sin mage, men har blivit irriterad på tassarna och slickar och slickar. Så nu får hon gå med strumpor på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0