Vilken värme

Det är mycket varmt idag. Över 30 grader. Inte många dagar som Sverige har sådant högtryck med varma vindar.
Vi är i sommarstugan och njuter med fyra hundar. Dixie, Lucy, Selma och Blanca.
Lucy och Blanca leker med jämna mellanrum. Dixie vill inte vara med. Hon blev inte förtjust när Blanca kom i morse. Men efter några minuter accepterade hon läget och Blanca fick vara här och nu är det helt lungt.
Selma har aldrig något att säga till om längre. Hon accepterar det mesta nuförtiden.

Lucy skiljer sig från mängden. De andra hundarna befinner sig alltid i närheten av mig. Särskilt Dixie. Hon är (nästan) alltid inom 1 meters avstånd från mig.
Lucy är mer självständig och är ute och leker själv och hon sover ofta själv. Hon har hittat nya favoritstället i duschen där hon ligger halva natten. Det är väl svalast där.

Dixie har varit mycket trött sen vi kom hem. Både resan och värmen skulle jag tro. Hon får ta det lungt ett tag framöver.
Håller värmen i sig så gäller det nog alla hundar. Varken dem eller jag orkar med någon seriös träning när det är så varmt.
Vi får bada och njuta så länge det varar. Jag tänkte åka med Lucy till hundstranden någon dag och öva på hennes simning. Den var förfärlig sist hon provade.

Hon blev 7 månader i veckan. Tiden går mycket fort. Snart är hon vuxen.

Nu ska jag gå ut och lägga mig i hängmattan och dricka mitt glas vin. Underbara sommarkvällar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0