Egen utflykt

Idag lämnade vi landet sorgligt nog. Hade gärna kunnat bo där många dagar till, men mina föräldrar behövde hjälp med plattläggning i deras trädgård och då ställer vi såklart upp.

Det kanske har varit årets varmaste dag idag. Otrolig sommarvärme, åtminstonde i föräldrarnas trädgård där solen gassade på hela dagen.
Trädgården är inte inhängnad ännu, men barbeterna fick gå lösa, medan Selma som man aldrig kan lita på fick ha koppel på.

När vi under eftermiddagen åt middag ute på altanen så hade jag plötsligt bara två hundar under bordet. Selma och Dixie. Men Lucy var borta.
Jag letade både inne och ute, men hon syntes inte till. Alla avbröt middagen för att leta efter henne och efter en stund hittade vi henne i en trädgård några hus bort där hon bjudit in sig till en familj som redan hade döpt henne till "hunden".
Hon såg ut att trivas utmärkt med sin lilla utflykt.

Just nu är hon är mer självständig än vad Dixie är. Jag behöver aldrig oroa mig för var Dixie är för hon finns alltid inom 2 meters avstånd och följer mig som min egen skugga.
Men antagligen så har det med åldern att göra. Under period 6-9 månader är det normalt att valparna börjar ge sig av på egna äventyr för att utforska livet på egen hand. Och det har hon gjort idag.

Nu är vi hemma i Helsingborg och jag har panikbadat Lucy inför morgondagens utställning på Bosjökloster.
Det var nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0