Snart

Blodprovet igår visade att hon löpt en vecka, men kunde inte säga om hon hade ägglossning på lördag eller på måndag. Så vi tar ett nytt prov imorgon. Och visar det att hon har ägglossning på lördag så kör vi imorgon. Men jag tror inte det, utan jag tror att vi kör på söndag och att bra parningsdag blir på onsdag den 23:e som jag förutspått i ett halvår. Men man vill ju vara säker så det är lika bra att kolla en gång för mycket än för lite.

Jag hade räknat med att köra ner på två dagar, men jag tror nog det tar tre eller kanske fyra?. Det är långt ner i Frankrike och vi måste räkna med raster också.
Det är 209 mil dit, enkel resa. Blir många mil för mig och mamma att köra. Men det får ta den tid det tar. Jag vill ju inte flyga med Dixie och utsätta henne för all den stress det innebär med flygningen.

Jag hoppas hon kommer gilla sin kavalier.
Hade jag varit hund hade jag fallit för honom direkt =)


Baxter

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag med! Sicken snygging :o)

2010-06-17 @ 12:26:16
Postat av: Marie Widblom

Lycka till med parningen och kör försiktigt.Över 200 mil,fy va långt.Dixie kommer säkert att bli förälskad i denna snygging.

Marie

2010-06-18 @ 20:21:09
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0