Hemma-kaos

Igår kom vår Tv som vi beställt och så åkte vi till IKEA och köpte tv-bänken som vi sett ut innan. Vi kom även på att den soffan vi har nu inte kommer att passa med de nya möblerna, så det blev en ny soffa.
Verkligen tur att Daniel jobbar där så vi får rabatt. Nu fick vi TV, Tv-bänk, barskåp och hörnsoffa för ca 14.000 kr.
Och det är överkommligt =)

Vi fick hyra släp för att få hem allt och sedan baxa upp allt i lägenheten. Sedan hade varken jag eller Daniel tid att packa upp eftersom jag skulle på kurs och Daniel hade något prov att plugga till. Så det står massa lådor och ouppackade kartonger överallt.
Efter min kurs igår så monterade vi ner den gamla Tv-hyllan. Lucy hjälpte till. Hon tycker det är jätte spännande.

Idag har jag och Tilda städat förådet och sedan burit ner den gamla soffan dit. DET GÖR JAG ALDRIG OM! Vi tappade den flera gånger och klämde fingrar och tår hela tiden. Blod, svett och tårar skulle man kunna säga. Och det var precis på milimetern att den gick in i förådet. Men vi klarade det.

Igår förresten, så tränade jag hundarna innan freestylekursen. Dixie fick springa lite agility. Hon tycker dessvärre att det är SÅ KUL så hon går upp i lite för hög stress. Iverskäller och biter i mina armar och ben. Men platsliggningen som är anledningen till att vi är där gick bra.  Det är verkligen maximal störning att kunna ligga stilla mitt i agilitybanan samtidigt som andra ekipage springer banan. Någon gång reste hon sig, men då kunde hon ändå lyssna på mitt kommando på avstånd och la sig igen. Det går sakta men säkert frammåt och det känns skönt med framsteg.
Förövrigt med lydnaden så känns det sådär. Känns som vi har tappat lite gemensam gnista. Men det blir träning imorgon och då ska vi fokusera på detaljer och glädjen. Man får aldrig glömma glädjen. Det ska vara roligt att träna hund och det ska vara roligt för hunden att tränas.
Får nog träna lite annat, blir kanske rutan? Vi får se =)

Lucy fick träna passivitet, följsamhet, lite ligg och targethand igår. Hon börjar även bli duktig på klossen (Gå upp på en låda med framtassarna och cirkla runt) Idag har hon tränat lite valpapportering som hon tycker är jätte kul. Hon har fått en tändning på fåglar och idag hittade hon en död anka som den lilla plutten försökte bära med sig =)

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Då kanske det börja bli dags med lite nya hundekipage som kan störa i er platsliggning så hon inte blir van vid just dom som är nu. Säg bara till så kommer vi en kväll och stör :-)

2010-03-03 @ 18:17:27
Postat av: Maja

Ni är så välkomna! =)

2010-03-03 @ 21:17:51
Postat av: Pernilla

Som sagt.. bara säg till innan på dagen så kommer vi som ett skott... :-)

2010-03-04 @ 17:33:40
Postat av: Gunmai o Liza

Var det DU som vann 57 mille?

Kul med lite nytt...

Kramar

2010-03-05 @ 10:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0