Lucy på kurs

Nu har vi precis kommit hem från den nya kursen som hålls i Röstånga.
Tog lite tid att hitta dit efter att min GPS hade villat bort sig själv och mig. Ringde till pappa för lite guidning och det blev bara ännu värre, men tillslut hittade jag rätt.

Det var vi och tre andra deltagare med boxer, blandras och akita(?). Lucy var minst och yngst, men skötte sig så fint som man kan när man bara är 4 månader.
Fokus stod på schemat och mycket träning av omvänt lockande. Kul med lite nya övningar. Lucy har svårt att hålla koncentration en längre tid, därför tränar vi bara i mycket korta pass.
Men det blir nog bra, det kändes bra och det är en kurs helt i min smak =)

Dixie fick komma ut efter kursen för att träna på ny plats. Det kanske vi har glömt att träna på ett tag, för hon hade ganska svårt för fokus till en början. Men sen föll hon in i rollen och skötte sig fint.
Jag har lagt upp en detaljerad tävlingsträningsplan för henne som jag ska följa till punkt och pricka

Nu tackar vi för ikväll! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Vilken tur du hittade dit!

Jag har fått hem ett vilddjur från Frankrike.Hoppas våra valpar får träffas snart-tror de har mycket gemensamt.:-)

2010-04-01 @ 17:38:35
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0