Mera träning

Nyss hemkommen från ännu en kväll på Bialitt. Först var det träning med egna hundar. Dixie fick lite agilityträning och såklart platsliggning. Idag var det en lite prövning i hennes träning. När hon ligger sitt finaste så springer söta softisen Eroz fram till henne och runt henne och även hoppar över henne- OCH HON LÅG KVAR! Det kändes så härligt att hon klarade det! Hon blir bättre och bättre för varje gång och lite längre fram får vi nog ta oss ut på tävlingsbanan och prova igen. De andra momenten är ju inget problem.

Hennes lydnad idag var prickfri. Varenda liten detalj var på plats! Härligt känns det då!

Lucy har nu börjat förstå att det är mycket tråkigt att sitta uppbunden när alla andra får träna och ha kul. Hon är mycket missnöjd mellan varven. När det var hennes tur att träna var hon ivrig och hoppar upp och ner oavbrutet. Men när hon väl samlar ihop sig så är hon väldigt koncentrerad och kan sina grejer.

Imorgon har jag lagt upp ett nytt schema-pass för dem båda. Det är så roligt med hund =)
Det står apportering på schemat bland annat =) Jag hoppas på fint väder även imorgon.

Det börjar infinna sig lite vårkänslor här. Just när solen är framme och det är så mycket ljusare på kvällarna, så känns det bra. När det är vår blir jag extra taggad att göra saker med hundarna. Jag letar helgkurser av olika slag, men ännu har jag inte funnit någon som passar.

Ikväll hade jag även avslutning för en nybörjargrupp. De är så duktiga allihopa. Bättre än mina egna i vissa situationer. Jag får väl göra mina egna läxor lite bättre =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0