Misslyckade valpbilder

Jag försöker verkligen ta bilder på valpen och jag gör det också, men av 100 bilder så blir 1 ok. Utomhus är det nästintill omöjligt eftersom jag oftast är ute själv och om man inte bara vill ha rumpor, suddiga rörelsebilder eller bilder tagna ovanifrån så är det inte lätt. Dessutom följer Lucy mig som ett plåster, vilket iof är bra, men inte om man vill ta bilder. Så därför kommer här lite inomhusbilder , bättre än inga alls?


Daniel fick träna Lucy att stå fint på bordet. Ena sidan...


....Och andra sidan


En trött Lucy


Här myser dem i sin fåtölj. Nya soffan är numera hundfri och då gäller det att tränga ihop sig =)


Har blivit en hel del effektiv träning idag också. Lucy börjar bli duktig på ligg och med bra flyt. Stanna kvar har vi tränat, och även shejpat fram backa som hon fattade direkt. Targethand har hon kunnat länge nu, men på senaste tiden har hon börjat fuska lite, så den tränade vi upp så att hon trycker nosen hårt i min hand. Hämta leksak gör hon också jätte fint. Det ska bli mycket mer planerad träning för Lucy hädanefter. Det har inte blivit så mycket som jag velat.
Något jag ska göra mycket mer i Lucys träning är att lägga till störningar mycket tidigare än vad jag gjorde med Dixies. Och Dixie är ganska störningskänslig får man säga och det är hon för att jag troligtvis väntade för länge med att öka kraven. Som sagt så gör man misstag hela tiden, men det är en del av livet och det är så man lär sig. Det är viktigt att dela med sig av sina misstag så att andra kan lära av dem. Vi lever inte tillräckligt länge för att kunna göra alla själv.
Varje hund man får är en unik individ som inte är som den andra, därför kan man inte göra på samma sätt med alla hundar.

Jag har beställt en bok om jakt som kom idag "Retrievern som apportör" heter den. Den får duga så länge eftersom det inte finns någon bok om jakt med vattenhund vad jag vet. Har redan börjat läsa i den. Tänkte jag skulle lära mig lite mer om detta så jag kan lägga upp jaktträningen på mitt sätt sen. Men det är ändå intressant att läsa hur andra gör. Det jag tror jag kan ha användning av lägger jag på minnet och resten struntar jag i.
Det viktigaste är att jag vet vilka momenten är och vad som är viktigt att träna. Vi får se hur det går efter att jag läst boken.

På söndag blir det en heldags föreläsning med Freddy Worm Christiansen som handlar om hundars och vargars beteende. Blir nog intressant =)

trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maja

När det är värmare och solen tittar fram får vi träffas så ska jag ta lite bilder på dig och dina töser :D

2010-03-12 @ 15:17:55
URL: http://coociidog.se
Postat av: Pernilla

Tycker det blev bra bilder iaf!

Söta Lucy och Stjärnan Dixie!

2010-03-12 @ 20:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0