Premiär utomhus

Igår var det utomhus premiär för vår agility och det verkade uppskattas av alla hundarna, för alla var jätte duktiga. Även Dixie.
Det kändes roligt igår och köra med henne, hon följde bra och det kändes som vi hade bra samspel. Annars brukar det vara att jag springer en bana och hon springer sin egen bana som hon tycker passar bättre, men så var det inte igår. Hon kunde hålla stressen under hyfsad kontroll, förutom en gång när mitt ben kom ivägen. Det ser inte alltför snyggt ut idag, men det är smällar man får ta.

Lucy har upptäckt lukternas värld nu och hon går med nosen i backen typ hela tiden. Allt ska hon nosa på. Så hon är med andra ord inte alls bra på fokus när vi är utomhus. Ska bli kul att testa henne i spåret snart.

Hon har tappat 4 tänder nu. Skönt med riktiga tänder, men hon har varit otroligt försiktig med sina tänder när det gäller våra händer. Nästan ingenting har hon bitit oss. Det är nog Dixie som fått ta dem smällarna =)

Nu väntar jag på att Lucy ska falla in i djupsömn så jag och Dixie kan gå ut och träna. Har börjat träna metallapporten med Dixie och det har gått jätte bra. Hon tar den, även om det är med viss tveksamhet. Men idag så råkade jag tappa den på hennes nos och sedan ville hon inte veta av någon metallapport. Typiskt! Men det var bara att fortsätta träna bort de dåliga minnesbilderna och istället börja om från början. Vi kom så långt att hon tryckte nosen mot den, sen var jag nöjd. Får göra nytt försök lite senare.

Har lite nya bilder på valpen som blivit 4 månader nu. Hon är så fin sååå =)










Kommentarer
Postat av: Gunnel Svinhufvud

Vad söt hon är din lilla! Det ska bli roligt att få se henne.

Kramar från oss i Lerberget

2010-03-24 @ 19:48:25
Postat av: Pernilla

Fina bilder! Kul att det gick så bra på premiären utomhus!!!

2010-03-24 @ 20:19:48
Postat av: Marie Widblom

Vilken liten stjärna,vad ska det bli av henne tro? Hon är verkligen fin.

Marie

2010-03-25 @ 06:54:54
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunmai o Liza

Nu har vi äntligen träffat lilla Lucy.

Fantastiskt trevlig hund, helmysig!

Lycka till med det lilla livet!

2010-03-26 @ 08:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0