Se och lär

Idag tittade jag på en film om Golden retreiver som jag hade i min DVD-samling. Det är mest en reklamfilm för rasen där de visar allt man kan ha en golden till. Lucy slutade genast upp med vad hon höll på med och tog plats på första parkett, sedan satt hon där och kollade på HELA filmen utan att gå iväg. Den är inte mer än 30 minuter lång, men ändå. Hon följde allt som hände på filmen och i mellan åt försökte hon titta bakom tv:n var hundarna tog vägen. Mycket söt är hon!


Här sitter hon och tittar på när de tränar apportering



"Vad har den för gott i sin mun?"

Sen fick jag lite inspiration till att själv gå ut och träna apportering med båda töserna. Lucy fick börja. Hon hämtar så fint och jag är noga redan från början att hon gör korrekta avlämningar utan att släppa. Råkar hon släppa så får hon inte hämta igen förrän hon har gjort ett korrekt avlämnande och det är hon jätte duktig på.

Dixie är också jätte duktig och hämtar sin dummie med samma glädje varje gång. Nu i vår ska vi avancera hennes apportering så hon får söka efter dolda dummies i skogen och det vet jag att hon kommer älska. Hon är nämligen gjord för att arbeta i skogen och att få kombinera luktsinnet med apporteringsförmågan kommer göra henne alldeles vild av glädje.
Snart, snart, snart är det nog tillräckligt vårigt för att kunna vara i skogen igen.
Det första vi ska göra då är att lägga viltspår =)

Kommentarer
Postat av: Matthias

Haha! ser lite roligt ut med hund som tittar på hundprogram!

2010-03-20 @ 07:43:05
URL: http://mattepatte.com
Postat av: Anonym

En ny Lukaz... ;0)

Jag hade nog försökt träna bort det.. stackars tvn när hon blir större... ingen platt-tv här inte, en sån skulle inte palla trycket när det hoppar en stor lusepudel på tvn! Tjocktv har åkt in i väggen några gånger.. Ha en bra dag!

2010-03-20 @ 12:07:55
Postat av: Gunmai o Liza

Jag fick också rysningar (tänkte på Lukaz) men visst ser det festligt ut!

2010-03-23 @ 09:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0