Spår

Äntligen har vi fått spåra igen och det blev i Sibirien.
Dixie var först ut på ett viltspår. Det gick okej, bortsett från hennes konstiga spårstil. Hon rundar kring spåret, men hittar sin klöv varje gång och hon tyckte det var super skoj att åter få jobba med nosen i skogen.

Lucy gjorde sitt premiärspår, men det var väl ingen succé direkt. Hon förstod inte vad hon skulle göra och det var ju inte så konstigt. Hon satte sig, tittade på alla hundar runtomkring, bet lite på pinnar m.m. Bitvis spårade hon, även om det var kort. Men jag tror att efter några gånger så kommer hon förstå det här, så vi får ge det lite tid =)

Efteråt gick jag ner till stranden och där var inte en kotte så långt jag kunde se. Dixie kastade sig i vågorna och sedan försökte hon ägna sig åt tacklingar på Lucy vilket hon inte får för mig. Lucy tycker nämligen inte om dessa hårda och plötsliga tacklingar och det är det hittills ingen hund som har gjort trots Dixies tappra försök till lek.
Efter en stund fick Dixie gå kopplad så Lucy kunde få strosa omkring lite utan risk för attacker. Hon hittade såklart ännu en död fågel som hon stolt kom bärandes på.

Igår var det kalas för syster och Blanca kom på besök. Det blev genast vild lek mellan Lucy och Blanca. Selma håller sig undan och Dixie vaktar de små och går in och bryter i fall det går för vilt till.

Just nu är det vild diskussion om vem som ska ha vems tuggben. Gräset är alltid gnönare på andra sidan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0