Dixie dag

Halva dagen gick åt att borsta Dixie. Har sagt så länge att hon ska bada, men det har inte blivit av.
Men idag tog jag tag i det och borstade ut henne helt och sedan fick hon ett bad.
Hon blev underbar i pälsen! Istället för en grå, tovig och matt päls, så fick jag nu tillbaka en svart blänkande fluffig hund.
Nu är hon som finast!

Sen åkte vi till agilityn och där chockade hon mig idag genom att vara super duktig. Vi körde en svår bana som jag trodde skulle vara omöjlig, men 2 gånger körde vi den och hon gjorde typ allt rätt. Tog t.o.m hela slalomen båda gångerna utan fel. Det är minsann inte ofta detta händer, så jag ska verkligen försöka minnas att vi har lyckats och att det ÄR möjligt.
Den tredje gången vi skulle köra banan, så ville hon inte sitta kvar i starten, men då blev det koppel på och så fick hon inte springa mer bana. Vi hade ju ändå gjort två kanonlopp, så det spelade ingen roll.

Imorgon får det bli en Lucy-dag. Just nu har dem varannan dag som de får vara i centrum =)

Jag kan ju säga att jag inte är så nöjd med kvällens hundvakt Daniel. När jag och Dixie kom hem ikväll så var hela vardagsrummet täckt med små bitar av olika papperskartonger och mitt i allt ligger min finaste sko alldeles söndertuggad.
Till sitt försvar sa Daniel att hon hade varit så tyst och lugn hela kvällen och lekt själv.
Jo tack, det märkte jag. När mina hundar är märkvärdigt tysta, så vet man att det gör något hyss.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Jag förstår om du inte är nöjd med hundvakten.Hundar är som barn,är det tyst så är det hyss på G.

Marie

2010-05-25 @ 06:54:38
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0