En seg och en pigg

Dixie är fortfarande seg. Och då menar jag seg för att vara Dixie. Hon ger bara 80% på träning istället för 100%.
Ikväll åkte vi på lydnadsträning fast jag har varit dålig. Hade huvudvärk, men vi körde på så gott det gick.
Det var inte ett av våra bästa pass eftersom vi båda var sega. Men platsliggningen får vi alla vara nöjda med idag. Det var störning på otroligt hög nivå.
Dixie gjorde också en mycket fin budföring, väldigt kul!
Tanken idag var att jag skulle få bättre ställande under gång, men det var svårt eftersom jag inte orkade bjuda på mig själv fullt ut. Det får vi ta tag i senare.

Lucy däremot är pigg och glad som vanligt. Hon har nu äntligen börjat förstå det här med bakdelskontroll och tycker det är himla kul.
Veckans uppgift som vi skulle lära in har hon lärt sig- Slalom mellan benen.

För övrigt så håller jag på att förbereda mig på Dixies parning. Massa saker som ska fixas. Har en jätte lång lista och den blir bara längre för varje dag.
Idag läste jag om alla sjukdomar som man kan stöta på utomlands, så nu bokade jag även tid för vaccination mot herpesvirus. En på jobbet hade varit i Tyskland och parat sin hund och tiken hade fått herpesvirus och då hade alla valpar dött. Inte kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0