Lite träning

Här rullar dagarna på som vanligt.
Igår tränade vi agility. Gick bättre än förra gången i alla fall och det gick riktigt bra i mellan åt. Men jag måste få tid att träna slalom om det ska bli några framsteg. Jag har ju sagt att vi ska ta tag i det i sommar och det får jag hålla.
Ikväll hade jag en lucka i schemat. Vissa hade kanske valt att ha en vilokväll, men vi körde till bialitt i alla fall och tränade rallylydnad med Petronella och Tyra som ska göra sin tävlingsdebut på söndag.
Dixie kändes i väldigt bra form. Ibland spökar framför-sittandet och ibland får Dixie för sig att skyltarna är targetstickor som man ska nudda.

Lucy fick träna fokus och fritt följ och när vi var klara satte vi oss utanför agilityplanen där det var kurs och där fick hon träna passivitet. Det gjorde hon bra.
Hon är himla go, men hon börjar bli en riktig liten vildhund. Nästa tisdag börjar vi på den nya kursen. Det blir säkert roligt.

Nu till exempel är hon vild som attan. Måste gå och lugna ner den lilla fröken.....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åhhh vad vi ska heja på söndag! ;o)

2010-05-11 @ 21:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0