Måndagskväll

Måste ändå säga att jag är ganska nöjd över agilityn idag. Dixie gjorde jätte fina kontaktfält, så roligt! Det blev stor skillnad på det när vi började träna med nostarget istället för med tasstarget.
Sen tränade vi på starter, som idag visade sig fungera, även om det är mycket jobb kvar att få henne att vänta på startsignal (Hon tjuvstartar alltid annars och eftersom hon är så vansinnigt snabb så har jag inte en chans att hinna med om jag inte får försprång) Men en bra bit på vägen.
Sen var det slalom  i olika kombinationer. Gick väl sådär. Inget att skryta med direkt och höger slalom fungerade knappt en enda gång. Men det är ju bara att konstatera att vi inte har tränat och tränar man inte så kommer man inte frammåt.

Efter agilityn höll jag i en fortsättningskurs som idag skulle få prova på freestyle. Dixie fick vara med som visningshund och det gjorde hon med bravur. Inga missar där inte! Jag tror nog hon lyckades inspirera deltagarna som sedan flitigt tränade på med sina hundar.
Ibland undrar jag hur jag har lyckats lära Dixie allt som hon kan. Hon kan så otroligt många kommando och tar nästan aldrig fel på mina ord och gör allt direkt utan att tveka.

Lucy gör små framsteg varje dag. Hon fick ett lydnadspass nu ikväll och vi tränar stenhårt på grunderna. Det tillåts inget slarv och man får resultat därefter. Hon har superfint läggande nu och det börjar även gå med fart. Jag är mycket noga med att hon aldrig belönas för ett felaktigt utfört läggande. Ligg kvar går bra. Jag börjar få lite problem med att komma på tillräckligt bra störningar som vi kan träna på. Hon är ju så duktig =)

Imorgon åker vi till Halmstad för att gå vår tävlingsinriktade valpkurs. Ska bli så spännande, men jag tror nog det är ganska hårda läxor, så då gäller det att vi tränar flitigt =)

Här kommer två bilder på min roliga hund =)




Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

HAHA.Snygg hund.

HA det bra Marie

2010-05-18 @ 06:48:42
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Pernilla

skratt söting!

Kul att det gick så bra denna kväll!

2010-05-18 @ 18:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0