Vinden har vänt

Lyckan efter helgen varade till igår eftermiddag, sen var lyckan slut.
Igår på agilityträningen så var Dixie en riktig skithund. Blev typ inget rätt och hon bara sprang och tramsade och skällde på allt och alla. Då hade jag kunnat sälja henne billigt på blocket. SKITHUND 50 öre!
Hon var helt enkelt inte i form alls och kanske inte jag heller. Blev väl för mycket nerver, träning och stress i helgen för oss båda.
Det känns bara som jag vill skita i allt vad agility heter och aldrig mer träna!
Sådana dagar finns också!

När det inte fungerar med den ena så är det bra att man kan ta den andra =)
Idag har jag redan hunnit träna ett litet pass med Lucy.
Vi tränar mycket stanna kvar (sitt eller ligg) med störning på 1 meters avstånd från mig. Hon är mycket duktig. Jag kan hoppa framför henne och kasta godis runt henne och slänga leksaker utan att hon reser sig. Det som är svårast är när jag viftar med leksak i hög fart precis framför hennes nos. Men det klarar hon när som helst.

Ikväll är det avslutning på Lucys valpkurs.

Bilder från Lucys utställning:






På uppsamlingsplatsen var det detta humöret som gällde =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0