Vår andra tävling

Idag var det dags för vår andra tävling i rallylydnad.
Och så bra det gick! Vi fick ihop hela 98 p av 100 möjliga. Det är helt otroligt! Men trots det så var det ändå två andra ekipage som lyckades få mer poäng (kh collie och en blandras), så vi slutade på en 3:e plats av 25 tävlingsekipage.
Jag är så stolt över min prinsessa! Hon är så grymt bra fast jag är så nervös så jag skakar och är på väg att trilla ihop i en hög.

Så här får man kanske inte säga, men det känns extra roligt att vinna över bruksschäfrar och bordercollies och andra "tävlingsraser".
Dixie väckte uppmärksamhet hos folk även idag och jag hoppas fler folk börjar se att barbet inte bara är en sällskap- och utställningsras utan att den kan jobba också.

Nu har vi bara ett uppflyttningspoäng kvar tills vi är uppe i nästa klass. Och chansen finns nästa helg! Det hade ju varit superkul om vi klarade det. Men allt kan hända och man kan aldrig veta hur det kommer gå. 
Men att det hittills gått så bra för oss ger mig lite självförtroende om att vi kanske kan komma långt en vacker dag. Man ska aldrig ge upp =)

Vi fick pokal och en ryggsäck och denna ryggsäck har Dixie burit genom Helsingborg stolt som en tupp!

Karin och Petronella blev tyvärr inte godkända idag, men det är bara att ta nya tag och träna på. 

Nu ska vi bara njuta resten av dagen och om det blir som förra gången så kommer det väl vara tills imorgon på agilityn där allt inte klaffar ännu. Men som sagt, vi jobbar på.

 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Grattis ni är helt otroliga! Övertygad om att ni blir uppflyttade om en vecka. Hur gick det för Karin?

Birgitta

2010-05-16 @ 15:11:59
Postat av: Maja

Tack så mycket!

Karin missade tyvärr sin uppflyttning med 5 p. tråkigt, men jag hoppas hon försöker igen

2010-05-16 @ 15:18:11
Postat av: Pernilla

GULDSTJÄRNAN i alla lägen!!! Tror nog jag ska filma dig vid nästa träningstillfälle så du själv ser hur fint guldstjärnan går :o)

Stort Grattis!

2010-05-16 @ 16:53:17
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS SYRRAN!

Kramar i massor Soya och gänget i Lerberget

2010-05-16 @ 18:43:33
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS SYRRAN!



Kramar från Soya och gänget i Lerberget

2010-05-16 @ 18:45:10
Postat av: Gunmai o Liza

Det är så man får rysningar.......

Så jätteroligt.

GRATTIS!

2010-05-17 @ 09:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0