Punktering

Igår när jag skulle köra till jobbet ser jag att jag har punktering på ena framhjulet.
Aldrig tidigare har jag fått punktering och det har jag varit så tacksam för. Men nu var det tydligen min tur att få det. Jag hade inte tid att byta, så jag fick åka med pappa till jobbet.
Efter jobbet gjorde jag mitt livs första däckbyte till ett opumpat reservdäck. Helt lätt var det inte.
Idag körde jag till en däckfirma för att få lagat däcket och då säger dem att det inte är lönt att laga för att vinterdäcken inte är godkända. Jag bytte till vinterdäck i lördags på en annan däckfirma och de nämde ingenting om det.
Så nu fick jag beställa nya däck som jag ska hämta imorgon. Så roligt är det minsann inte.
Jaja, nog om däck nu.

Jag har fått en rapport från Amie i Norge och hon mår mycket bra. Hon är en tuff dam med en hel del egna åsikter. (Det känner jag igen =))
Hon tränas för fullt i hantering och miljöträning och har börjat på valpkurs.

Helen har gjort en egen flik till Amie på deras hemsida där man kan följa Amie och labradoodeln Ottos vardag:
http://www.123hjemmeside.no/ottosverden

I eftermiddags när jag gick lång promenaden med alla hundarna så brukar jag träna med var och en en liten stund.
Efter det så brukar de få springa lösa, men idag hann jag bara släppa Lucy. Plötsligt sticker hon iväg i full fart efter en kanin som jag inte har sett.
Jag kallar på henne och blir mycket förvånad när hon vänder på inkallningen. Trodde aldrig hon skulle komma eftersom hon för tillfället brukar ha 1 kg bomull i varje öra och absolut inte lyssna på sin matte.
Så idag kunde jag vara stolt över henne. Inte en enda belöning hade jag i fickan heller så det fick bli jaga-matte-lek istället.
Tur att jag inte hann släppa de andra.

Idag har jag också haft stora genomgången av samtliga hundar. Det omfattar tandborsting och skrapning om det behövs, klippning runt mun, trampdynor, under öron och analöppning, öronrengöring och hårborttagning och kloklippning.
Dixie och Lucy är mycket lätta att klippa klorna på. De ligger på rygg så snällt medan jag klipper alla klor. Selma måste någon hålla, medan jag klipper.

Dixie är typ klar för utställning. Kanske måste skölja hennes tassar imorgon igen eftersom det är så geggigt ute.
Vi åker tidigt på lördag morgon, vi är sist ut i ringen som nummer 74 och på söndag startar vi som nummer 9. Det passar utmärkt så kommer man hem i tid på söndag.

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Vi håller tummarna för en lyckad helg.

2010-11-04 @ 22:18:19
Postat av: Marie Widblom

Det där med att vara två för att klippa klor känner jag igen.Göstha snart 13 år måste sitta i "mammas" knä när husse klipper.Det går fortare att klippa klorna på tre hundar än att klippa 4 på Göstha.Lycka till i Danmark.

Marie

2010-11-05 @ 07:37:35
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0