Rallylydnad med Lucy

Måndag igen och idag har vi börjat på rallylydnad.
Det gick ganska bra, men jag vet sedan innan vad vi ska träna mer på.
Just nu är det att hålla fokus som lillan tycker är ganska svårt när det finns så många nya roliga hundar hon vill leka med.
Men det gick över förväntan, hon var inte en kängru som hon var förra veckan, utan hade alla tassar i marken och flög inte en enda gång. Det är alltid nått =)
Jag tycker vi har tränat bakdelskontroll till förbannelse här hemma, men det glömmer hon bort direkt när det finns annat som lockar. Bara mer träning helt enkelt. Men det känns himla skönt att vi äntligen tar tag i hennes träning på allvar nu så det blir något av det. Även jag behöver någon som säger till vad jag ska träna på så det inte blir allt på en gång.

Tog lite höstbilder idag.




Imorgon ska Dixie badas och blir fin till utställningen i helgen



Har fått lite valprapporter:

Svea i Piteå har det mycket bra. Enligt sin matte är hon mycket lättlärd, glad, busig och fartfylld. Svea som från början var lite rädd i stallet älskar nu att vara där och springa runder och äta hästskit =)
Hon får träna kontaktövningar och inklickning är påbörjad.

Bruno i Malmö har det också mycket bra och även han är en frisk fläkt i hemmet. Idag hade han hoppat i en å och simmar några meter och givit sin husse en mindre chock.
Ja, visst är det härligt med vattenhundar? =)


Här är Bruno efter sitt dopp i ån, 10 veckor gammal


Här är busiga syskonen igen. Malou och Bruno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0