Snörusk

Inte alls något trevligt väder idag. Det har snöat hela dagen mer eller mindre med det blir bara blött på marken. Hundarna blev överlyckliga när de såg flingorna falla från himlen. Det tog en racerunda av glädje.
Det är inte lika kul att vara ägare till pälshundar när det blir så blött. Man kan krama ur tassarna efter promenaderna.

Har inte alls hunnit med det jag skulle idag.
Bilen har varit inne på lagning och det blev en dyr historia. Har lite ångest för det nu.

Jag har beställt en ny hundbur med vagn. Ja, jag skäms lite för det, för jag är en sån som tycker det är ganska löjligt att rulla in sina hundar i bur på exempelvis utställningar för att hunden inte ska bli smutsig om tassarna. Men det är inte i det syftet jag har köpt buren. Jag har insett att nu när jag har två hundar som kanske ska ställas ut samtidigt eller åka på andra tävlingar så blir det för mycket att hålla båda två, plus ha med sin väska och sin stol och samtidigt ha koll på allt och sen har hundarna en STABIL bur att vila i så jag kan ha min campingstol ifred.

Med stabil bur menar jag en bur som inte kan gå sönder. Jag har nämligen köpt bur innan, en sån mjuk som man sätter upp med dragkedjor, men den rev Dixie upp botten på när hon var valp och så är den för klumpig att släpa med sig. Det är inte alltid man har bärhjälp.

Bruno 12 veckor:


Foto: Jan Holmgren


Foto: jan Holmgren

Enligt husse är Bruno riktigt busig och hittar på alla möjliga upptåg. (jodå det minns vi allt) Men han och syster Malou ska börja på valpkurs nästa vecka.
Vid 12 veckor vägde Bruno 10,3 kg.

Igår var det 1 månad sedan som valparna flyttade från oss. Jag saknar dem! Men nästa vecka ska vi hälsa på Amie i Norge och sedan får jag ta mig lite neråt och lite uppåt i landet och hälsa på de andra. Kanske inte Piteå, det blir lite väl långt just nu. Men i framtiden kanske?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0