Större än jag tror

Kl 06.00 i morse satte jag och mina två kompisar oss i bilen för att köra till Ullared. Det har varit bestämt i månader att vi skulle åka just idag. Vädret var ju inte det bästa, men vi tog det försiktigt och kom fram som vi skulle.
Jag inhandlade mina första julklappar och en halv vagn med hundprylar.
Jag var ute efter ett täcke till Lucy och det är inte alltid lätt att föreställa sig storleken. Men jag försökte se henne framför mig och föreställa mig vilken storlek som skulle passa. Efter ett tag så hade jag nästan bestämt mig för en storlek, men i sista stund så tog jag storleken större för jag tänkte att det är bättre om det är lite för stort än för litet.

Men när jag kommer hem och ska prova visar det sig att jag har misstagit mig helt vad gäller Lucys storlek. Det täcke som jag trodde skulle vara lite för stort är istället för litet och fattas ca 15 cm i länden.
Jag har fått för mig att hon är en mycket liten hund, men så himla liten är hon inte.
Och detta är andra gången jag misstar mig på hennes storlek. För en månad sedan köpte jag ju en hundbur till henne där jag trodde hon skulle få gott om plats, men även den var alltför liten och för trång för henne.

På söndag fyller hon 1 år och då ska hon mätas och vägas.

Min burvagn kom i fredags och i eftermiddags hade jag lite tid över att montera ihop den. Den är fin och jag har provkört den med hundarna i. De verkar acceptera den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0