Träning och valpbus

Igår var jag och Lucy på rallylydnadsträning. Vi missade förra gången då jag var i Spanien, så det var längesen vi var med. Men Lucy gjorde mycket bra ifrån sig. Vi lyckades ta oss runt en liten bana, absolut inte felfritt, men vi kom runt i alla fall. Jag kan erkänna att vi inte har tränat rallylydnad överhuvudtaget sedan förra gången, men till nästa gång tänker jag faktiskt få till några rallypass.

När det är 10 minus och massa snö så försvinner alltid min träningsmotivation. Det hjälper inte ens att solen lyser.
Men jag får ta mig i kragen och göra det ändå.
Det var i alla fall väldigt roligt igår och Lucy är så underbar, alltid lika glad och hon bjuder mig på många skratt. Tappra försök blir inte alltid rätt, men väldigt roligt att titta på =)

Bruno har skickat en hälsning från ett snöigt Malmö. Han älskar snön!
Han går på valpkurs med syster Malou och det går bra vad jag förstår. Man ibland blir han bara tvungen att springa fram till sin syster för att leka lite =)
Bruno är väldigt duktig på inkallning och kommer även när han leker med andra hundar! Duktig Bruno!
Han börjar bli stor pojke, väger nu 12 kg.



Ser precis ut som hos oss =) Här är det syskonbus (Bruno och Malou)


Små snötroll


14 veckor

På tal om vikt och sånt så hade jag vägning och mätning av Lucy igår nu när hon fyllt ett år.
Hon väger 20,3 kg och är 53 cm i mankhöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0