En hektisk november närmar sig

Hos oss är det full rulle och värre blir det i november. Har inte en helg ledig då och veckorna kommer också vara fulla med olika saker.

I helgen börjar vi med spår igen, sen ska jag fixa Dixie, borsta och bada inför nästa helg då det är utställningsdags. Blir jag och mamma som åker till Herning på en liten hundweekend =)

På måndag börjar jag och Lucy på rallylydnad grundkurs. Blir bra att varannan måndag är agility och varannan är rallylydnad. Hon behöver mycket träning om vi ska komma någonstans.
Tävlingslydnaden har jag valt att vänta med när det gäller Lucy. Hon har inte motivationen riktigt för det just, så vi lägger undan den träningen liten stund. Hoppas att vi ska hitta ett bättre samarbete genom de andra sporterna först. Jag tror jag har för höga krav (som vanligt) på mina stackars vovvar.
Jag börjar även misstänka löp för lilltjejen. Selma bjuder nämligen upp henne på lek, det brukar vara ett säkert tecken på att något är på gång, om det inte är så att Selma själv ska löpa?

Dixie däremot är helt tokglad i lydnaden. Hon presterar på topp!
Hennes energi är tillbaka och hon är mycket hungrig på träning. Här har jag en hund som är öppen för alla förslag och så vet jag inte riktigt var jag ska lägga krutet i träningen. Vad ska vi satsa på?
Jag måste ha mål i min träning annars blir det inget av det. Och Dixie har inga träningsmål nu. Det måste bli ändring på det genast.
Känns som hon kan alla moment bra i lydnaden klass 1 (platsliggning undantag)
Kanske ska satsa på att lära in resten av momentet i lydnads 2:an? Vi behöver lite nyinlärning. Ska även lära in alla rallylydnadsskyltar i fortsättningsklassen.
Jag är osäker på om vi ska tävla någon mer rallylydnad innan den blir officiell. Man måste ändå börja om från början sen. Jag längtar som attan tills sporten blir officiell, ska bli så roligt att jaga titlar då =)
Ja, helt plötsligt så fanns det en hel del som vi kan jobba på. Bra att filosofera!


Får lite valprapporter i mellan åt. Sannie (jade of Cheba) och Gunilla går på valpkurs och enligt Gunilla är Sannie mycket duktig.
Malou (Citrin of Cheba) lever livet i Malmö och är ett bustroll. Miljöträning med bussar, cyklar, barnvagnar och katter skrämmer henne inte. Men däremot blev hon lite rädd för ett märgben som hennes matte köpt till henne =)
Haha!
Chip (Topas of Cheba) fortsätter sitt jobb som trädgårdsmästare och tar ner buskar inför vintern och gillar att hålla sig hemma.
Springer gärna hem istället för att gå med på promenaderna =)

Alla valpar har funnit sig väl tillrätta i sina nya familjer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0