Hemma från barbet-träff

Idag har jag och Lucy varit på barbet-träff i Lund.
Det blev 9 barbeter och ett helt gäng glada männiksor, både ägare, blivande ägare och andra som ville bekanta sig med rasen. Kallt som vanligt när vi ska ses, men strålande sol i alla fall.
Tyvärr så var jag förkyld, febrig och hade ont i stämbanden, så jag orkade inte så mycket som jag skulle önskat idag. Det faller sig ofta att jag alltid ska bli sjuk på våra barbetträffar. Jag hoppas detta var sista gången.

En tipsrunda hade jag hunnit få ihop som alla fick börja med och sen fick några hundar leka i lekhagen. Lucy blev ju överlycklig med så många kompisar. Hon gillade verkligen sitt kusinbarn Dollie som är 4-5 månader och yngst på träffen. De hade väldigt roligt.
Efter det blev det korvgrillning i solen. 
Sen begav vi oss ut till banorna, och där var det mer blåst och ganska så kallt. Marie och Merlin visade oss ett fint agilitylopp och sedan fick de som ville prova på lite hinder.
Lucy var vild och galen i agilityhinderna och kunde knappt bärga sig. Ja, hon kommer bli riktigt duktig. Snart ska vi börja på riktigt!

Sedan blev det bara en kort visning på rallylydnadsbanan, det blev lite kallt och hundarna började bli trötta. Lucy fick leka en stund med Merlin i lekhagen innan vi gick tillbaka till den sköna solsidan där Gunnel visade lite pälsvård på Soya. Förresten Soya, Axa och Aramis hade lite uppvisning i linförighet och apportering före allt detta.
Jag tyckte det var en mycket lyckad träff, bara synd att jag kände mig dålig. Men jag kommer igen =)
Det enda jag glömde var kameran......Men jag tror det finns andra som har tagit kort som jag kan hänvisa till senare.

Tills vidare så bjuder jag på en bild som jag fick förra veckan av Anny. Medan vi har höstkyla här så finns de dem som fortfarande njuter av sin 30 gradiga värme:


Här simmar Baxter i Frankrike. Valparnas fina pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0