Hipp Hipp Hurra!

Idag fyller världens finaste Dixie 3 år!
Grattis även till Soya, Aramis och övriga tre syskon i Finland! Tänk vad tiden går!

Idag har jag testat viltspår på några av valparna.
De är omogna och för osjälvständiga för att våga spåra på riktigt, så jag gick bredvid eller lite framför hela tiden. Då vågade de minsann och det blev stor lycka när de hittade klöven!


Lille Chip var mycket stolt över vad han hittat!


Rosa tik Safir ville mest mysa med klöven


Sannie (röd tik) tyckte det var super kul, men hon hade lite problem med att bära den med sig. Hon är ju inte lika stor som de andra, men hon kämpade väl!


Sedan la jag ett vinkel spår till de stora, men utan blod idag. Lucy tog det klockrent! Hon har aldrig gjort vinkel förrut, men det var inga som helst problem.


Och sedan tog Dixie sitt i en rasande fart. Eftersom hon fyller år fick hon också äran att behålla sitt byte.
Men det tycker Lucy är fruktansvärt orättvist. Dixie är ute med sin klöv och Lucy ligger platsad här bredvid och gråter. Hon har gråtit en halvtimme.
Men jag tror snart Dixie måste in och dricka och då vet jag en som är snabb ut och plocka åt sig det hon vill ha.

Igår blev det mer apporteringsträning med både Dixie och Lucy.
Dixie var sämst någonsin och tramsade bara, så henne gick jag hem med direkt. Men Lucy fortsätter att chockera mig i hur otroligt duktig hon är.
Hon tränade på dubbelmarkeringar och det var som hon aldrig gjort annat. Full pott av mig! Vi har inte tränat så mycket apportering på land innan, därför förvånar det mig hur oroligt duktig hon är.

Idag ska jag iväg och göra ärende. Mamma får bli hundvakt.

Imorgon kommer Daniel.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis till lilla Dixie :D

2010-10-06 @ 18:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0