Lite träning

Jag har fått rapport från Jan och Bruno, allt har gått bra även för dem.
Jätte roligt att höra!

Igår fick hundarna varsitt träningspass.
Det gick bra faktiskt. Dixie och Lucy gjorde vad dem skulle. Dixie börjar bli sitt gamla vanliga jag och ger gärnet på träningarna nu, precis som hon brukar.

Lille Chip har även han fått täning i sitt, ligg, inkallning och stanna kvar. Superduktig och fattar allt direkt!
Jag är grön av avund på det fokus han har! Han sitter alltid och tittar på mig oavsett vad. 100% fokuserad på det han gör. Hade han gett hälften av sin fokus till Lucy hade jag varit överlycklig!

Han är väldigt okomplicerad, sover hela natten och vill alltid krypa upp i knäet och kela. Har även tränat valpbitning (enligt Canis artikeln) med honom om det fattade han direkt, så nu tar han oftast försiktigt i händerna.

Igår så skriker mamma plötsligt att jag ska komma fort. Jag trodde typ någon hade skadat sig eller något.
Men när jag frågar vad som hänt så erkänner hon att hon har gett Dixie en halv hotdog som Dixie sedan gett till sin son som i sin tur är mycket nöjd med sitt byte.
Innan vi fått tag på honom så har han svalt hela korven. Mamma fick ta konsekvenserna i fall han skulle bli dålig, men det blev han som tur var inte.
Jag blev ganska förvånad att Dixie gav korv till Chip. Jag hade förstått om det var ben eller liknande, men hon som alltid är vrålhungrig brukar sluka allt själv.


Tripp trapp trull


Lucy har lärt sig gripa och hålla apportbock, här får hon lite träning med strörning. Ser ni den lilla minihulliganen som försöker göra allt för att ta apporten?

Förra veckan så blev det bakslag i denna övning då Lucy släppte den för tidigt och jag kastade mig fram för att hinna fånga den innan den slog i golvet, vilket jag inte hann, så det blev en rejäl duns.
Hela den situationen gjorde att hon inte ville hålla i någon äcklig apportbock.

Men det var bara att börja om, tog bort apporten och återgick till det plaströr som vi tränat på först. efter ett tag kunde hon tänka sig att hålla i det. Efter ytterligare några träningspass så gick det återigen bra med apportbocken. Dumma matte som inte sett till att lägga matta under som dämpar eventuella fall. Nu vet hon bättre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0