Äntligen....

....fick vi en dag med fint väder! Har väntat på det.
Idag kunde jag ha ute valparna en längre stund och det börjar röra sig på större ytor nu.
Jag kunde även börjar träna rumsrenhet med dem. Har varit observant hela dagen och sprungit ut och in med dem när det var dags att kissa. Alla kissar ögonblickligen när jag sätter ner dem på marken. De tar inte ens ett extra steg. Känns bra.
Hoppas inte stormvädret kommer tillbaka, för det är inte roligt att ta ut de små liven i de vädret.

De är riktiga matvrak allihop utom den minsta röda tiken. Hon äter bra men långsamt och tar en tugga i taget till skillnad från de övriga som trycker hela ansiktet i maten och sväljer så fort det går.
Lilla röda får man se till att hålla framme så det blir något över till henne. Men hon är inte bekymrad utan har ofta annat för sig än att äta upp. Springa, upptäcka saker, bitas, pussas, leka eller kela. Mycket aktivitet i den lilla kroppen =) En riktig liten Dixie tror jag bestämt att hon är =)

De är riktigt goa och jag känner personkemi med alla fast de är olika. Och snart ska de flytta. Det går så otroligt fort.
Ni som vill komma och titta får skynda innan alla helt plötsligt har flyttat.




Lucy är jätte duktig med dem. Mycket tillåtande och hon älskar att leka med dem. De turas om att ligga på rygg och slicka mungipor.




Ett gäng med hundrumpor =)
Valparna fick sin mat ute idag och de stora skyndar sig med att äta upp det som spillts


Och så en bild på fantastiska Dixie. Hon är otroligt duktig mamma. Hon njuter av sina små bebisar fullt ut.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Underbara bilder!!!

2010-09-23 @ 19:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0