besök

Idag har vi haft besök hela dagen.
Gunnel och Joachim kom i förmiddags och hälsade på oss och valparna. Som tur är kunde vi ha dem ute en del. Det blir lite roligare att titta på dem där ute.
Valparna börjar bli kvicka i benen och nu måste jag nog sätta upp valphagen ordentligt, för snart är dem överallt.

Efter det första besöket så kom vårt andra besök som var Brunos husse med dotter och hälsade på sin efterlängtade blivande familjemedlem. Alla valpar sov då, men efter ett tag kunde de komma ut igen och leka för full rulle.

Jag kämpar på med deras rumsrenhet. De kissar så fort de kommer ut, problemet är att få ut alla i tid.
Idag har jag också börjat träna dem i sitt och ligg. Vilka duktiga krabater. Alla klarade det!

Något som är mycket tråkigt är att min skott-CD är spårlöst försvunnen. Förra veckan hade jag plockat fram den och lagt den väl synligt på en bänk för att senare spela upp den för valparna. Men när jag ska sätta på den så är skivan borta och jag har letat i varje hörn i hela huset utan resultat. Tyvärr tror jag att det lagts tidningar ovanpå och sedan har alltihop råkat slängas. Mycket typiskt eftersom den skivan är speciellt köpt för att träna valpar i skotträning.
Jaja, istället får jag hitta på egna oväsen att träna dem med.

Igår var jag på stranden med Dixie och Lucy. Det var längesen Dixie var på stranden men det var ett kärt återseende. Men hon har tappat i kondition, blev inga direkta rus som det brukar bli. Men hon kunde inte hålla sig från ett dopp. Lucy far rundor som ett streck på land och i vatten. Hon ska alltid torka sig genom att rulla sig i sanden. Och en blöt lus med sand överallt är inte det vackraste man kan tänka sig. Men hon har det behovet och jag låter henne hållas. Mängder med tång ligger där och båda rullar sig i både det ena och det andra. Men på något sätt så är de ändå rena och fina när de har torkat och luktar inte som man hade kunnat tro.


Svarta hanen är en liten linslus och fastnar ofta på bild. Har nog flest skarpa bilder på honom =)
Han går hårt ut i rabatterna.


Lille Bruno fastnar ibland på bild, men ofta har han annat för sig =)


Gos med två tikar, tror det är gul och blå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0