Dixie och Baxters ädelstenar

Idag kunde jag äntligen skicka in registreringsansökan till SKK för valparna.
Ansökan skulle vara undertecknad av hanhundsägaren och det är ju inte helt lätt när dem bor i södra Frankrike.
Men Anny har varit mycket snabb med att skicka tillbaka till mig. Även kopia av Baxters stamtavla måste följa med och det har jag fått.

Jag har valt namn på kullen och temat blir Dixie och Baxters ädelstenar. Varje valp blir döpt efter en ädelsten eftersom de alla är små juveler och eftersom de är efter Dixie och Baxter så har jag gjort en namn kombination av deras stamtavlenamn där Dixie inte heter Dixie utan Cherie.  Cherie+ Baxter = Cheba. De aktuella namnen är Majtippans:

1. Jade of Cheba


Ädelsten Jade


2. Citrin of Cheba


Ädelsten Citrin



3. Safir of Cheba


Ädelsten Safir



4. Jaspis of Cheba


Ädelsten Jaspis



5. Rubin of Cheba


Ädelstan Rubin



6. Topas of Cheba


Ädelsten Topas

Bruno kommer bli Rubin of Cheba och Chip kommer bli Topas of Cheba.


Jag har gjort jakttest med de flesta idag. Testet gick ut på att se hur stor lust var och en hade av att förfölja ett byte i rörelse. Alla jag testade var mycket nyfikna och följde efter bytet som jag först drog kängs marken och sedan kastade iväg. Alla greppade och hämtade tillbaka bytet. Jag hann inte göra med alla eftersom några hann somna i väntan på sin tur.
Nästa vecka blir det test av viltspårsförmåga. Det är en underbart kul period just nu när man kan börja se vad de går för.
De är väldigt följsamma och springer runt benen vart man än går. Alla vaknade klockan sju idag med. Skönt att de har börjat sova hela nätter.


Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Finfina namn, kunde inte bli bättre!

2010-09-30 @ 12:10:39
Postat av: Marie hallberg

Hej

Vilka mysiga namn. De verkar helmysiga. Merlin började tokskälla när jag spelade upp en av filmerna på de små liven. Tror han ville in och busa med alternativt springa och gömma sig. Han var ju rädd för sina egna valpar ;).

Kram

Marie och Merlin

2010-09-30 @ 16:28:45
URL: http://lillamonstret.se
Postat av: Marie Widblom

Vilka fina namn.Dolores och Agnes reagerade också på ljudet när jag tittade på din film.

Tack för grattiset i min GB.

Marie

2010-10-01 @ 07:27:53
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0