Enbent

Imorse vaknade jag kl 07.00 av en förfärlig värk i mitt högra knä.
Det gjorde ont hur jag än gjorde. Kunde absolut inte gå på det benet och vila gjorde lika ont. Det blev en ipren och efter 2 timmar kändes det lite bättre. Nu är det fortfarande ömt, men jag kan gå hyfsat.
Har ingen aning om vad denna smärta kom ifrån, har inte gjort något särskilt.
Men jag är genast snabb att tänka mina katastroftankar t ex att jag aldrig mer kommer kunna gå, eller träna hund eller gå promenader och då måste jag sitta i rullstol och då måste jag flytta till ett handikappboende......ja osv.

Men i 4 timmar var jag utan ben i morse och det var inte lätt att sköta alla åtta hundar som enbent. Tur att mina hundar är så snälla och förstående och att alla valpar sov det mesta av tiden.

Lucy har fått träna lite idag, när mitt ben blev gåbart igen.
Håller på att lära henne lydnadsklass 1 apportering som egentligen inte är någon apportering utan enbart att hålla fast apportbock.
I inlärningen tränar jag aldrig på den riktiga apportbocken i fall något i träningen skulle gå fel. Istället har jag ett hårt plaströr. Skulle något bli fel så har jag i alla fall inte förstört apportbocken utan bara ett plaströr =)
Jag tycker det är svårare att lära en hund hålla fast än att apportera (springa ut, hämta och lämna av)

Men det gick över förväntan idag. Gripandet har jag klickat in, men det krångliga är att få henne att hålla kvar. Oftast tar jag bort klickern då eftersom det är så himla lätt att råka klicka för släppande.
Så där använder jag min verbala berömsignal. Och idag lyckades hon gripa och hålla kvar i 2 hela sekunder utan tugg. Får prova ett nytt pass senare. Igår provade jag för första gången men då var det mycket tugg. Hon tar sig den lilla =)

Valparna har fått en dammsugare att undersöka idag.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nämen fy vad hemskt! Hoppas du är tvåbent nu igen!

Fina Duktiga Lucy :o)

2010-09-19 @ 12:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0