Ögon

Igår öppnade den lila tiken sina ögon, 8 dagar gammal och idag var det restens av tikarnas tur. Hanarna är lite senare, kanske imorgon.
Dem blir betydligt sötare med ögon även om de ännu är lite grumliga =)


Lila tik

Igår var jag och Lucy på kursavslutning i Halmstad.
Vi hade träningstävling och det gick som förväntat. Lucy fastnar väldigt lätt med sitt fokus någon annanstans. Kan sitta och titta på något långt borta som hon får för sig att se.
Men å andra sidan så får hon ju full pott på platsliggning och sitta kvar då =)
Tävlingslik tandvisning fick hon full pott på och apporteringen gick kanon. Men resten är bara att glömma.
Hon är inte redo, vi går tillbaka till ruta ett och fortsätter träna kontakt. Hon har inte tillräckligt stor motivation för tävlingslydnad i dagsläget.

Men däremot så tycker hon agility är vansinnigt roligt. Jag har byggt upp en hopp bana i trädgården (med mycket låga hinder) som vi tränar på. Då har hon minsann full fokus.
Även när det gäller apportering så ger hon 100%.

Men hon är i unghundsåldern och jag vet med mig att Dixie var helt hopplös i samma ålder och det var mycket orosväck i pannan under den tiden. Men idag är hon ju superduktig, så ännu finns det hopp och jag är inte den som ger upp i första taget.

Igår åkte Daniel till Spanien, men han kommer hem om 6 veckor igen för att hinna se valparna när dem är som sötast.

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Eller som värst:-)

De ser bedårande ut på bilderna! Mn andra tider väntar:-)

2010-09-02 @ 18:44:48
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Maja Holmström

Haha, ja så blir det nog =)

2010-09-03 @ 10:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0